Butiken

BE Group har ett sortiment med kampanjmaterial, profilerade produkter och gåvor.

Kunduppgifter och köp

Första gången du handlar i butiken ska du först beställa dina varor. 
När det är klart går du vidare till kassan. Fyll i alla kunduppgifter och gå sedan vidare för att bekräfta ditt köp. Kunduppgifterna behöver du bara fylla i en gång.
Efter avslutat köp får du automatiskt en Köpbekräftelse och kort därefter kommer en Orderbekräftelse från Felestad New Wave Profile där du kan se vilka varor som går iväg eller eventuellt är restade. På denna Orderbekräftelse finns även ett kundnummer som är unikt endast hos Felestad New Wave Profile.

Leverans

Order som inkommer för kl 11.00 skickas samma dag och levereras dagen efter. 
Leverans sker med Postnords Företagspaket, med leverans nästa dag kl 18.00, 12.00, 09.00. Vi skickar även som skrymmande brev upp till 2 kg.

Paketet ligger på Postnord utlämningsställe under 2 veckor. Skulle paketet inte hämtas, så returneras varorna till oss.
För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 163 kr exkl. moms. Detta kommer på en separat faktura till dig.
Vi kontaktar dig om vi får ett returpaket och frågar om du vill att vi skickar det igen med en ny frakt, för närvarande 163kr exkl moms.

I samband med din orderbekräftelse så redovisas också det faktiska fraktpriset. Det blir oftast lägre än det initialt uppskattade fraktpriset då vi nu kunnat sammanställa din order och utifrån vårt fördelaktiga fraktavtal kunnat räknat fram det exakta fraktpriset, ibland i dialog med dig som beställare ifall du har speciella önskemål.

Är det första gången du beställer från webb-shopen?

Bra att veta är att du inte behöver någon log-in. Klicka i vilka varor du önskar, gå till betala och där fyller du i fakturerings- och leveransadress samt skapar ett log-in med ett personligt lösenord. Nästa gång du loggar in med ditt lösenord så kommer den ihåg din fakturerings- och leveransadress.

Betalning

Faktura från Felestad Trading AB kommer från ekonomi@felestad.se.
Det är därför viktigt att alla uppgifter är noga ifyllda.

Reklamation

Felestad New Wave Profile har i avtal med BE Group uppdrag att hantera deras webbshop och åt BE Group leverera de av BE Group bestämda, beställda, logotypförädlade och köpta artiklar till deras, av BE Group godkända, webbshopskunder. Detta innebär bl a att beställningar i webbshoppen inte regleras enlig konsumentköplagen med ånger- och returrätt på ej defekta varor.

Har en annan än beställd artikel/produkt levererats eller om produkten är skadad eller på annat sätt felaktig kan köpet reklameras till oss med angivande av felaktighet. Felaktig vara ska returneras till Felestad New Wave Profile via den returfraktsedel som du får vid reklamation. Retur får inte ske mot postförskott utan först sedan reklamation gjorts till Felestad enligt ovan.

Vänligen bipacka tidigare erhållen följesedel för snabb hantering och kreditering.

De artiklar som är så kallade beställningsvaror (t ex all textil, väskor m.m.) kan ej returneras då de är förädlade med logotyper m.m.